Coșul dumneavoastră de cumpărături este gol!
Montajul :
Montarea corecta presupune parcurgerea urmatoarelor etape:
· Scoaterea din functie a tuturor consumatorilor electrici
· Suprafetele de contact electric ale bornelor bateriei si ale papucilor de prindere ai cablurilor se vor curata de oxizi pana la aparitia luciului metalic, apoi vor fi protejate cu vaselina neutra antiacida.
· Fixarea papucilor pe borne se realizeaza ferm, fara producere de deteriorari mecanice.
· Se vor utiliza numai papuci de prindere corespunzatori realizarii unui contact electric bun.
· Ordinea de conectare in circuit: intai borna pozitiva si apoi cea negativa cu legare la masa.
· La autovehiculele cu alimentarea la 24Vcc este obligatoriu ca cele doua baterii inseriate sa fie identice constructiv!, ambele functionale!, si cu aceeasi stare de incarcare! (aceeasi densitate si tensiune la borne).
· Se interzice, la autovehiculele cu alimentarea la 24Vcc, cuplarea directa la bornele oricarei baterii a unor consumatori de 12 V. Pentru alimentarea acestora se va recurge la utilizarea unui convertor 24Vcc / 12Vcc
RECOMANDARE: In cazul defectarii uneia dintre baterii este indicata inlocuirea ambelor baterii!
Firma noastra Nu asigura montajul pentru bateriile comercializate de alt vanzator/distribuitor. Va recomandam sa apelati la un service autorizat pentru acest tip de operatiuni !
Exploatare :
Instructiuni de exploatare – Baterii de pornire
Nu achizitionati o baterie cu performante sub necesitatile masinii ! Aceasta duce la suprasolicitarea bateriei si la o durata de serviciu redusa !
In termen de maxim 10 zile de la cumpararea bateriei este obligatorie verificarea tensiunii de incarcare a releului electric la un service autorizat conform recomandarilor din certificatul de garantie. In localitatile unde NU este service autorizat conform certificatului de garantie puteti apela la serviciile unui service autorizat RAR care sa va poate verifica si atasa un raport printat care sa dovedeascatensiunea de incarcare a alternatorului ce echipeaza masina dvs.
Tensiunea trebuie sa fie in limitele 14 – 14,4 V. Daca tensiunea de incarcare nu se incadreaza in intervalul mentionat, va rugam remediati deficienta.
Numai atunci cand tensiunea de incarcare este corecta, se mentioneaza in certificat si acesta devine valid, fara a depasi termenul de maxim 10 zile de la momentul achizitiei bateriei .
Verificarea tensiunii de incarcare se face gratuit la sediul nostru, atat la achizitie cat si in perioada de garantie pentru toate bateriile achizitionate de la SawAuto srl .
Verificati densitatea electrolitului (exceptie constructiile etanse); daca este sub 1,24g/cm3, bateria se va reincarca.
In exploatare se verifica nivelul electrolitului (- numai in serviceurile specializate in repararea bateriilor si acumulatorilor auto),
starea de incarcare a bateriei, instalatia electrica a masinii , cel putin o data la 6 luni la toate bateriile comercializate de SawAuto srl.
Nivelul electrolitului sa fie cu 26 ± 2 mm deasupra placilor pentru toate tipurile de baterii. Verificarea nivelului se va face cu ajutorul unui tub de sticla gradat numai de catre personal service autorizat.
In cazul in care nivelul electrolitului scade sub valoarea indicata se completeaza cu apa distilata sau demineralizata, niciodata cu acid sau apa de la robinet.
In cazul acumulatorilor in garantie NU aveti voie sa desfaceti dopurile pentru verificarea nivelului de electrolit – acest lucru se face doar de catre personal autorizat din service urile unde se verifica reclamatia de garantie si dotate cu echipament specializat pentru aceste operatiuni.
De asemenea, se verifica orificiile de aerisire ale dopurilor sa nu fie obturate.
Daca in exploatare se constata supraincarcarea bateriei, indicata prin consumul exagerat de electrolit (scaderea nivelului) sau subincarcarea, indicata prin scaderea densitatii electrolitului sub 1,24g /cm³ se va verifica instalatia electrica a autovehiculului (releu regulator, alternator ).
In cazul utilizarii preponderente in oras a autovehiculului, caracterizata prin porniri frecvente, deplasari scurte (ex. Masini de taxi, de curierat ) bateria se poate descarca (densitate sub 1,24 g / cm³), desi instalatia este corect reglata.
Nu lasati bateria descarcata (densitate sub 1,2 g / cm³ ) la temperaturi sub 0°C, deoarece electrolitul ingheata si duce la distrugerea placilor !
Tensiunea releului trebuie sa se mentina la valoarea ( 14,2 ± 0,2 V ).
Evitati utilizarea indelungata a bateriilor cu starea de incarcare sub pragul de 70%. Acest lucru echivaleaza cu o subdimensionare capacitiva responsabila de aparitia defectului de suprasolicitare (sepierde dreptul la garantie!).
Nota: Ori de câte ori s-a produs o descarcare (de regula accidentala de durata) in regimul stand-by al masinii (masina cu motorul oprit), eliminati cauza si verificati imediat starea de incarcare a bateriei luând masurile ce se impun (vezi mai jos, recomandarile de la capitolul „Regimul de reincarcare”). Pastrati bateria in stare curata si uscata. Depunerea prafului pe suprafata capacului baterieipoate conduce la descarcarea ei in stand-by cu consecinta, suprasolicitarea bateriei .
Regimul de reincarcare al bateriei
Se supune procesului de reincarcare pe redresor, orice baterie aflata intr-una sau mai multe din urmatoarele situatii:
– Baterie descarcata accidental (sub 75%).
– Baterie descarcata – reclamata ca defecta – inaintea prezentarii la service pentru diagnosticare.
Procesul de reincarcare poate fi executat, de regula, cu ajutorul oricarui redresor comercial (si nu numai) de curent continuu care poate sa asigure la iesire urmatoarele:
13,5V ≤ Uiesire (V) ≤ 16,5V si un curent 4A ≤ Iiesire (A) ≤ 25A
In principiu, incarcarea pe redresor se face cu un curent a carui valoare este de cca. (5÷10) % Cn (A), pana cand apar degajari uniforme de gaze in toate elementele bateriei, iar densitateaelectrolitului se stabilizeaza in jurul valorii de 1,28±0,0 1 (g/cm³).
Spre finalul incarcarii tensiunea la bornele bateriei atinge valorea de 15,80….16,50 [V] la temperatura de 25°C (atentie! in regim de functionare redresor). Pe toata durata incarcarii pe redresor, dopurile bateriei vor fi scoase. Este recomandata efectuarea reincarcarii de catre ateliere specializate.
In tabelul de mai jos se prezinta informativ gradul de incarcare si tensiunea in gol a bateriei in raport cu densitatea electrolitului (25°C.)
Risc major | Risc | Alerta | Admis | |
Grad de incarcare (%) | 25 | 50 | 75 | 100 |
Tensiune in gol (V) | 12 | 12,3 | 12,55 | 12,8 |
Densitate electrolit (g/cm³) | 1,16 | 1,20 | 1,24 | 1,28 |
Atentie utilizatori :
· Bateriile vor fi transportate, depozitate si montate in pozitie normala de utilizare, pentru a evita scurgerile de electrolit !
·
· Este strict interzisa prezenta unor flacari deschise sau producerea de scantei in preajma bateriei montate pe masina sau supuse procesului de incarcare pe redresor. PERICOL DE EXPLOZIE !
·
· La cel mai mic semnal in ceea ce priveste starea de incarcare a bateriei va recomandam sa va adresati primului service autorizat RAR care sa va verifice instalatia masinii si dupa caz sa va incarce bateria. De obicei, bateria este descarcata din cauza unei defectiuni la instalatia electrica sau utilizarii defectuoase. O baterie poate fi testate/evaluata doar, dupa ce este supusa unui regim complet de incarcare, incarcare care poate dura 24h – 48h in functie de capacitatea bateriei si a redresorului folosit.